Nový Trakker - Vysoká spolehlivost
Produktivita a bezpečnost v extrémních podmínkách
Pro nové vozy Trakker je vše možné. Nepřekonatelná překážka? Ano, oni ji překonají. Nezdolný limit? Ano, oni ho zdolají.
Nová řada Iveco Trakker Vám přináší lepší a mnohem funkčnější design k optimalizaci výkonu a spolehlivosti.
Nový Trakker je navržen tak, aby byl provozu schopný v každém počasí na všech typech terénu – od nezpevněných vozovek až k terénním podmínkám – a to se zajištěním největší bezpečnosti, komfortu a produktivity.
Díky svým charakteristickým vlastnostem a rozšíření řady variant je nový Trakker právě vhodným vozem pro všechny mise.
NOVÝ TRAKKER - Pevný: rám z vysoko pevnostní oceli
Konstrukce navržena pro extrémní podmínky
- Jednou ze silných klíčových stránek všech vozů Iveco vždy byla spolehlivost a robustnost jejich rámů.
- Tyto silné stránky jsou na novém Trakkeru ještě zjevnější. Ten se skládá z dvojího zúžení, nosníků v profilu U ze speciální oceli.
- Rámy jsou k dispozici ve 2 tloušťkách (7,7 mm pro použití kdy je pohotovostní váha prioritou a 10 mm pro náročnější mise).
- Nový Trakker nabízí různé typy odpružení včetně mechanického odpružení s parabolickými nebo půleliptickými péry.
- Pro zvýšení komfortu a zajištění optimální stability jsou tady modely s pneumatickým pérováním se čtyřmi měchy a elektronicky ovládaným pneumatickým pérováním ECAS.
NOVÝ TRAKKER - Spolehlivý: nejmodernější převodovky
Spolehlivé a účinné převodovky
Manuální převodovky na novém Trakkeru jsou 16 stupňové jednotky ZF.
J sou ušité na míru pro specifické určení vozidla a nabízejí vysokou úroveň spolehlivosti, nízké náklady na údržbu a zvýšenou účinnost a produktivitu. Jsou také nesmírně snadné k použití a to díky dvojitému uspořádání ve tvaru H.
16 stupňová mechanická převodovka je vybavena systémem servořízení pro zvýšení jízdního komfortu a rychlé změny převodu. Pneumatický systém servořízení snižuje námahu řidiči při změně převodu o 50 % a pohyb řadící páky byl snížen o 40 %.
EuroTronic = komfort a spolehlivost
Stejně jako tradiční manuální převodovky nabízí nový Trakker všechny technologické vymoženosti automatické převodovky EuroTronic s řadící pákou namontovanou na volantu. Tohle řešení nabízí spoustu výhod včetně snížení hmotnosti o 60 kg v porovnání s manuální převodovkou, dále kompaktní rozměry a nižší počet pneumatických a elektrických přípojek.
Nepřítomnost synchronizátorů má za následek rychlejší a bezpečnější změnu převodů; systém předchází nesprávnému výběru převodu.
Převodovka EuroTronic může být použita v plně automatickém nebo poloautomatickém režimu. Automatické řazení se vypočítává na základě nákladu, jízdních podmínek a stylu jízdy a to tak, aby byla optimalizována akcelerace, spotřeba paliva a zajištěn komfort.
Pro použití v náročných podmínkách jako je například jízda v terénu, můžete zvolit režim off-road (terénní) a to stisknutím tlačítka na palubní desce. Takto zvýšíte točivý moment a odtaživou sílu.
NOVÝ TRAKKER - Účinný: Kombinovaná motorová brzda a ECAS
CEB: Kombinovaná motorová brzda (CEB: Combined Engine Brake)
CEB – kombinovaná motorová brzda je kvalitnější motorová brzda, která kombinuje 2 účinky: dekompresi a brzdový moment. Prostřednictvím klapkového ventilu na výfukovém potrubí vytváří dostatečný protitlak výfukového plynu za účelem snížení otáček motoru a zvýšení brzdné síly.
Regulace plnícího tlaku: vyšší točivý moment, nižší spotřeba paliva, vyšší spolehlivost.
Design turbodmychadla regulace plnícího tlaku umožňuje vysoké zesílení v nízkých otáčkách motoru a tak optimalizuje točivý moment a spotřebu paliva. Jakmile je dosažena nejvyšší úroveň turbodmychadla tlaku (v závislosti na vysokých otáčkách motoru), motor a turbodmychadlo musí být mechanicky chráněny.
Tento úkol je zajištěn systémem regulace plnícího tlaku, který omezuje tlak turbodmychadla a udržuje ho konstantní umožněním postupného vypouštění plynů přímo do výfukového potrubí za určitých podmínek.
Turbodmychadlo s variabilní geometrií: vyšší výkon, žádné opoždění turbodmychadla
Systém turbodmychadla významně přispívá k výkonnosti motorů a nabízí silné zrychlení, plynulý přenos energie a vysoký výkon. Dále také zvyšuje jízdní komfort a to eliminací zpoždění turbodmychadla, protože motor vždy okamžitě reaguje na informace z akcelerátoru.
Turbodmychadlo s variabilní geometrií prostřednictvím elektronického ovládacího systému přizpůsobí geometrii otáčkám motoru: díky systému koaxiálního otáčení se turbodmychadlo přizpůsobuje přiváděnému množství výfukových plynů, a tak optimalizuje ovládání tlaku turbodmychadla.
ECAS: Elektronicky ovládané pneumatické pérování (Electronically Controlled Air Suspension)
ECAS je anglická zkratka pro elektronicky ovládané pneumatické pérování. Jedná se o systém, který zajišťuje nejvyšší řídící komfort a konstantní geometrii podvozku bez ohledu na rychlost, zatížení a typ vozovky.
Dále působí na brzdný tlak, který je dodáván v závislosti na zatížení náprav.